#TBT

Nyårsafton - vi kör en barnfamiljstrerättersmiddag ikväll, avokadotoast, pasta carbonara och glass till efterrätt. Och jag och F har chips och champagne till efter att barnen har somnat.
Känns mysigt och helt okej. Orkar vi till 12-slaget väcker vi det stora barnet och skjuter några raketer. Orkar vi inte så gör det ingenting.

Vårt nya projekt tillsammans, F och jag, är att vi ska beta av alla filmer i vårt filmskåp som ligger och samlar damm. Hela 43 stycken är det, för vi hamstrar filmer som de hamstrar mat i The Walking Dead, verkar det som. Ingen filmrea kan gå oss förbi.

Så nu har vi lagt alla filmer i ett hörn av vardagsrummet och planerar att se och recensera hela högen innan sommaren. 43 random filmer, i olika kategorier och av olika notabilitet. Som vi har köpt för att vi någon gång velat se dem, eller för att det var en bra skådis med i, eller för att någon tipsat oss om dem. De som är bra får flytta in i skåpet igen. De vi inte gillar flyttar ut.

Så - throwbacken handlar egentligen om att jag letade bloggplattform och upptäckte att jag har gamla bloggar/hemsidor på fyra olika plattformer. En fick bara 12 inlägg, och det var spännande att läsa var jag befann mig 2009. En är min hemsida som just nu är gömd för att jag behöver uppdatera den massivt och inte riktigt hinner just nu. En var klassbloggen vi hade i TTP - nostalgi att läsa igenom en del av de inläggen, från 2010-2011. Och slutligen även Partisanteaterns hemsida som jag startade 2010.

Att städa mina digitala fotspår får stå på nästa års att-göra-lista, men jag måste ju spara ner allt. Ha det kvar. Det är som att hitta gamla dagböcker.

 
 
Lite mera throwback i bildform. Jösses vad jag var snygg och cool på den bilden! Och jösses vilken liten gullunge jag hade. Nu har jag två....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0