Det är svårt att ha en åsikt varje dag

Men svårare ändå att hitta tiden att skriva ner den. Ofta tänker jag att det är något jag skulle vilja blogga om, men problemen hopar sig. Dels tiden dårå, det är svårt att hinna sitta ner och blogga och kunna skriva koncentrerat. Dels att jag är så jävla dålig på att skriva kort och koncist - jag vill ofta närma mig ett problem från långt håll, kretsa runt det ett tag och sticka iväg på lite sidospår då och då. Och sen är det också en självförtroendegrej, jag identifierar mig fortfarande inte riktigt med bloggsfären där "min blogg -min åsikt" verkar gälla.
Vadå, tänker jag, jag är ju ingen expert, vad har jag att tillföra till debatten?

Bloggar handlar inte om experter - det är nog ganska klart för de flesta.

Idag ska vi försöka knäcka vår uppsats. Vi börjar klockan 12. Jag hoppas att vi är klara innan Allys läggtid, men jag har en känsla av att jag kommer att ha sprängfyllda bröst innan dagen är slut.... Blääärk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0