Åh jag vill!

Nu öser regnet ner utanför fönstret. Jag vill åka bort, till någonstans där det är varmt.

Minns Korfu-resan för snart 4 år sen, hur avslappnade vi var då. Det var vår första semester, och jag minns den som fantastisk. Det var varmt, vi hade inget som stressade oss (eller, ja, Frasers baggage hamnade lite fel, men han klarade sig på lite nödinköpta kläder), vi höll fortfarande på att lära känna varandra. Vi åt och drack så jäkla mycket gott, åkte på båttur, besökte Corfu Town och kollade in fortet, åt glass varje dag, kollade på fotboll (!), läste och hittade på nonsenshistorier när vi fick det tråkigt (Mabimbo, the gay dog).

Jag vill åka till Grekland igen. Eller Portugal, som vi funderat lite på. Någonstans där det är varmt och soligt.

 

Helt själviskt. Men det ska vi inte. Lillen fixar inte så mycket hetta, så det blir nog inga solsemestrar på ett tag tror jag - känns onödigt och lite småtaskigt. Men jag hoppas hoppas hoppas på att vi i augusti, när Fraser är hemma igen, ska känna att vi har ekonomin till att dra iväg på en liten kortis någonstans. Vet inte vart. Någonstans där det är barnvänligt och vi kan njuta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0