Reality: Gräsänka

Jahapp, då var man ensamstående mamma i fem veckor. Fast det är ju inte alls samma sak - jag kommer att tuffa runt rätt mycket mellan mina föräldrar, min sambos föräldrar och knappt ha tid att vara ensam och sakna, för att inte tala om vara ensam och försöka laga mat samtidigt som A gråter och bajsar på sig.

Det är ju inte samma sak att vara själv i några veckor som att vara själv alltid, men det kommer nog ändå att bli rätt hårt. Vi får se.

Förresten kollade jag upp gräsänka, och ordet kom från början från unga tjejer som blev förförda, ofta ute i naturen, och sen lämnade (eller där det inte ledde till ett förhållande). Sen kom det att betyda tillfälligt lämnad. Enligt Wikipedia i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0