7 månader!

Ja, time flies! Har inte skrivit på länge nu, och det beror på en del saker. Dels på att jag nästan alltid, så fort jag startar en blogg, tappar sugen rätt snabbt. Dels på att Ally kräver mer uppmärksamhet och ammar kortare sträckor, så jag har mindre tid att skriva på.

Men framförallt handlar det om att jag fick mig en tankeställare och började fundera på varför jag egentligen bloggar. Det har varit lite debatt på sista tiden om hur barn till bloggare mår, och om det är dåligt för barnen att lägga ut en massa bilder på dem osv. Nu skiter ju Ally fullständigt i om jag skriver om honom - just nu. Men han blir ju äldre en dag.

Min intention med att blogga var nog inte heller egentligen att skriva så mycket om honom, utan att även här skriva mycket om teater, film, tv, samhälle, osv (hade en blogg tidigare som fokuserade extrem mkt på teater). Men jag har ju ingen koll nu. Hinner inte gå på teater, kollar mest på Fraseier och Family Guy på tv och läser inte tidningarna (gah, måste jag bli bättre på!). Så det enda som finns att skriva om är Ally och allt fantastiskt han gör.

Men vad händer med hans integritet? Och varför är det så viktigt att jag öht ska ha en blogg?

Jag tycker ju att han är überfantastisk, och jag vill dela med mig av hur underbar han är, men måste det vara med hela världen?

Jag tror inte att jag kommer att sluta blogga, men jag tycker kanske att jag borde vara lite mer selektiv när det gäller Ally (och min sambo, som ju är vuxen och därmed själv har sagt ifrån att han helst inte figurerar i bloggen) och försöka hitta tillbaka till att skriva mer om politik och konst och sånt som jag ville skriva om från början.

Med allt detta sagt, och för att jag är en total hycklare, så avslutar jag med en underbar bild på Ally som min kursare (och tillika proffsfotograf) Alex Tenghamn tog för nån vecka sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0