Läsdagbok

Gav upp mot grupptrycket och sällade mig till skaran som läst The Hunger Games. Den var spännande, och jag sträckläste den (A var inte så förtjust - fick smygläsa imorse.... dåligt samvete).

Den bet sig in i hjärnan lite - vaknade inatt vid 1 av att A grät. "Jag måste linda in mig i lakanet," tänkte jag. "De filmar ju!" så slarvigt hopvirat i lakanet försökte jag lyfta upp A ur sängen. I stället för att ge honom nappen först, vilket ibland får honom att somna om på stört. Inte heller när han var uppe tänkte jag på nappen, utan "Vatten! Han måste ha vatten! Vatten är viktigast om vi ska överleva" tänkte jag, och snubblade runt i lägenheten och letade efter hans vattenmugg.

Det här är bara kul om man läst boken eller sett filmen. Men jag måste ha drömt om den, för det kändes precis som att jag var i den världen när jag vaknade. Skumt.

Men kul att få sträckläsa något. Även om jag är lite trött idag för att jag läste för länge igår kväll....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0