Bära Barn

Jag blir så velig. Nu har jag läst lite på Katta Kvacks blogg om ErgoBaby, en annan bärsele, och fast jag älskar Becon så börjar jag plötsligt ångra mig och tycker den här verkar bättre.

Det jag inte gillar med Becon är att den inte riktigt går från knäveck till knäveck på A - och gör den inte det nu så kommer det ju bara att bli värre! Den ska gå ut så långt för att barnet ska sitta i grodposition, dvs sittandes med benen brett isär och rumpan lägre än knäna (naturlig ställning för spädisar). Nu gör A det än så länge, men det känns som att jag kanske var lite sent ute med att köpa en sele - eller som att Becon inte riktigt täcker upp. Eller som att A har sjukt långa ben ^^

I alla fall, det hjälper ju inte att coola kändisar som Natalie Portman och Alyson Hannigan (detta verkade iofs va en filminspelning, men ändå) kör på ErgoBaby. Men! Becon är bra, A älskar den och jag med. När han blir lite större så kanske jag köper en toddlersele - Audhumble skrev om några olika nyligen - men fram tills dess får jag nog hålla i plånboken lite. Becon funkar ju toppen, så varför nojja? (duuuuh, det är mitt jobb att nojja jueee!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0