Stolt mamma!

Ally "gick på pottan" igår för första gången! Alltså inte sådär frivilligt och själv som det låter som, men jag satte honom på pottan efter middagen, och höll en bok framför honom så han kunde titta i den (dvs skulle vara intresserad av att stanna kvar). Och det funkade!

Innan har jag testat att hålla honom över toan ibland, vilket funkade till en början, men nu tycker han att det är obehagligt och bara vrider sig och vill komma loss, så det funkar inte.

Grejen är, förutom att jag tror att det är bra att han vänjer sig vid pottan innan det är no-nappie-time, att han just nu som jag nämnt innan bara kryper runt och vägrar ligga stilla när det är blöjbyte. Och vid bajsblöjor kan det bli rätt... stökigt. Så om han kan sitta på pottan istället blir allting mycket lättare. Hoppas det håller i sig - än så länge är det ju bara en gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0