Hotet från BB

Läs den här texten. Jag blir mörkrädd - det är ju fan precis som Sverigedemokraternas valfilm. Kvinnor i burka med barnvagnar mot en ensam pensionär! Hur kan en bebis vara ett hot mot någon? Det är ett äckligt sätt att resonera.

Sen, ja, det finns problematik som vi måste prata om med Sveriges misslyckade integrationspolitik - eller att det öht kallas för "integrationspolitik" - på båda sidor - offer på båda sidor. Men framförallt måste vi minnas att det är MÄNNISKOR det handlar om, inte problem på två ben.

Så många röster höjs, som är så oerhört respektlösa mot de människor som fått lämna allt och fly. Eller de människor som inte såg en möjlighet att skapa ett drägligt liv i sitt hemland. Eller de människor som kanske hade ett drägligt liv, men som - med otrolig hybris - kanske ville ha en platt-tv och en nyare bil också. Jag skiter i varför människor vill komma till Sverige. Vi kan inte isolera oss i ett litet lagomträsk med köttbullar och midsommarstångar längre - vi lever i en überglobaliserad värld och det enda raka är egentligen att fortsätta globaliseringen tills vi är ett enda jätteland och ett enda jättefolk - mänskligheten - som hjälper varandra.

Jag känner mig som en naiv 15-åring när jag skriver den här texten. Och jag gör mycket litet för att förändra status quo.

Jag kan tipsa om Tribunal12 i alla fall, som kommer att ske den 12.e maj i Stockholm på Sergels Torg, men även i Malmö (streamad) i ett stort tält i Folkets Park. Check it out. Det är en anklagelseakt mot hur Europa behandlar flyktingar, immigranter och asylsökande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0